ارکان جشنواره دوره چهارم

 

همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی”

(با رویکرد مشتری مداری)

اقتصاد مقاومتی، روشی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده، با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است. این نوع اقتصاد، به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تأثیرها و نیز در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است. همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد.

هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی است به شکلی که جمهوری اسلامی ایران به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی دست یابد. از این رو می­بایست به توسعه فضای کسب و کار در اکو سیستم اقتصاد مقاومتی اندیشید که این مهم جز با خلق کیفیت در تولید ملی و ایجاد رضایت در مشتری (مشتری مداری) تحقق پیدا نخواهد کرد.

باتوجه به تغییرات بنیادین علوم نوین مدیریت در رضایتمندی مشتری و بهره گیری از بازاریابی نوین و همچنین آشنایی و الگوبرداری از کشورهای صنعتی توسعه یافته در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و رسیدن به رشد اقتصادی ،کشور نیازمند الزاماتی است که عمده ترین آنها حمایت از مشتریان ، ترویج فرهنگ طرح تکریم ارباب رجوع و اجرای کامل سیاست های اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی کشور که در راستای توانمند سازی اقتصاد مقاومتی و حمایت از جهش تولید ، در نظر است با هدف تجلیل از سازمان های مشتری مداری که در حوزه رضایتمندی مشتری و حمایت از حقوق مصرف کننده گامی موثر نهاده اند و معرفی توانمندی های سازمان در کنار سایر شرکت ها و نخبگان صنعت و اقتصاد کشور در نظر است با حضور و حمایت دستگاه های اجرایی دولت و با بهره گیری از دانش و تجربه اساتید برجسته کشور بزرگترین رویداد ملی را با عنوان اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری و با هدف تجلیل از سازمان های مشتری مداری که در حوزه رضایتمندی مشتری و حمایت از حقوق مصرف کننده گامی موثر نهاده اند را به تاریخ نیمه دوم خرداد ماه سال جاری برگزار نماید.

اهداف و محورهای چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی:

    1. بررسی انعکاس صدای مشتری در تامین نیازهای تولید کنندگان و توزیع کنندگان
    2. تقویت استراتژی سازمان ها به منظور برآورده کردن نیازهای مشتری دردوران کرونا و پساکرونا
    3. اشاعه فرهنگ شاخص رضایتمندی مشتری و کیفیت در بازارهای رقابتی ملی و بین المللی
    4. افزایش سطح رضایتمندی و رسیدن به وفادارسازی مشتریان
    5. نقش مشتری مداری و شیوه های نوین رهبری بازار در جهش تولید
    6. تقویت استراتژی های سازمان ها به منظور برآورده کردن نیازهای مشتریان
    7. برگزاری پنل های آموزشی و تخصصی مدیریت (ارائه گواهینامه رسمی )
    8. آشنایی با تکنیک های جهانی تعامل با مشتریان

محورهای رویداد:

  1. سخنرانی مقامات دولتی و دانشگاهی
  2. برگزاری پانل­های تخصصی و کارگاه­های آموزشی و کاربردی
  3. ارائه گواهینامه های آموزشی معتبر
  4. نشست های تخصصی پرسش و پاسخ
  5. امکان ارتباط موثر مشارکت­کنندگان برای تعاملات و همکاری­های تجاری و دو جانبه
  6. نشست مطبوعاتی برگزاری اجلاس در طی مراسم

ارکان چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی:

همایش: نشستی که شرکت‌کنندگان در آن‌، نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌ها یا متخصصان امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند و برای بحث، تبادل نظر و تقدیر و تجلیل درباره‌ی موضوعی خاص گرد هم می‌آیند. چنین نشست‌هایی در سطح ملی یا بین‌المللی و به‌ صورت دائمی یا موقت، برگزار می‌شوند.

ساختار همایش:

  • شورای علمی و سیاست­گذاری همایش:

شورای علمی و سیاست­گذاری به جهت تعیین اهداف، راهبردها و برنامه­های همایش و ارزیابی کیفی و کمی همایش در ابعاد تعریف شده، تشکیل می­گردد.

  • اعضای شورای علمی و سیاست­گذاری همایش:

اعضای این شورا نیز پس از انجام مکاتبات لازم با نهادها و سازمان های حاکمیتی و دولتی شکل خواهد گرفت.

  • دبیرخانه دائمی و اجرایی همایش:

بازوی اجرایی تمام سیاست­ها و برنامه­ها، دبیرخانه دائمی طرح همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی ، با رویکرد مشتری­ مداری، خواهد بود. این دبیرخانه، گروه بین ­الملل عصر نوین است. گروه بین المل عصر نوین به عنوان اولین ایده­پرداز، طراح و  بازوی اجرایی انجمن­ها، دانشگاه­ها، نهادها و دستگاه­های حاکمیتی کشور در حوزه همایش، سمینار، کنفرانس و نمایشگاه، از سال 1394 آغاز به کار کرد و توانست در مدتی اندک به رشد چشم­گیری در این حوزه دست یابد و  با خلق دپارتمانهای مختلف و به کارگیری نیروی جوان و خلاق، مجموعه فعالیت­های خود را بسط دهد.

دپارتمان همایش، سمینار و نمایشگاه گروه بین الملل عصر نوین، به عنوان مجموعه­ای پیشرو و ایده محور و یکی از بزرگترین سازمان­دهنده و برگزارکننده همایش­های کشور با استفاده از کادری جوان، آموزش دیده و مجرب بزرگترین رویدادهای ملی و بین المللی را برگزار نموده است.

این دپارتمان، پس از دریافت درخواست از انجمن­ها، دانشگاه­ها، بخش خصوصی، نهادها و دستگاه­های حاکمیتی کشور، اقدام به ایده­پردازی و طراحی مدل درخواستی نموده و با تشکیل شورای سیاست­گذاری متشکل از سازمان­ها و دستگاه­های دولتی و اجرایی و نیز تشکیل کمیته علمی مختص به طرح سازمان یافته از دانشگاهیان و اساتید مراکز علمی، به عنوان عامل اجرایی طرح وارد شده و کلیه امور مرتبط به همایش­ را در دست گرفته و اجرا می­نماید.

ماموریت مهم دپارتمان همایش، سمینار و نمایشگاه گروه بین الملل عصر نوین، ایجاد ارتباط بین مسئولین و مدیران صنعتی، معرفی فرصت­های سرمایه­گذاری و ایجاد بستری برای مشاوره و تبلیغات هدفمند می­باشد.

از اهداف شاخص این دپارتمان، می­توان به رسیدن به خودکفایی صنایع، ارائه خدمات فروش و مارکتینگ محصولات استاندارد ایرانی در بازارهای جهانی، معرفی توانمندی­های تولیدات داخلی، بررسی مشکلات و چالش­های موجود در صنایع و راهکارهای آن، بررسی وضعیت موجود بازارهای داخلی و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان محصولات خارجی اشاره کرد.

:برخی از اهم فعالیت های دبیرخانه
دومین جشنواره ملی بهره وری و بهبود فضای کسب و کار/مرکز همایش های سازمان صدا و سیما – دی 1393

 کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی /دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – بهمن 1393 نهمین کنفرا نس ملی کیفیت و بهره وری /مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما – اسفند
1393 اولین همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس/مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد  – اردیبهشت 1394
سومین اجلاس ملی کارآفرینی و رونق اقتصادی/مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما – 1394
پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی/دانشکده مدیریت دانشگاه تهران- آبان 1394  -دهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره وری/مرکزهمایش های بین المللی سازمان صدا و سیما – آبان
  نخستین کنفرانس و جایزه ملی مدیریت ورهبری سازمان/مرکزهمایش های بین المللی سازمان صدا و سیما – آذر1394 1395 
-کنفرانس ملی مدیریت دولتی ایران/ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران- دی 1394 
-اولین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال/ مرکز همایش های سازمان صدا و سیما – بهمن 1394
مشارکت در دومین همایش بزرگداشت رو ملی خلیج فارس/ مرکز اسناد و کتابخانه ملی ریاست جمهوری – اردیبهشت 1395  
نخستین جشنواره چهره های نامی صنعت و ا قتصاد/ مرکز اسناد و کتابخانه ملی ریاست جمهوری – تیر 1395 
دومین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال / مرکز همایش های وزارت امور خارجه- بهمن 1395 
نخستین اجلاس بین المللی مدیریت، صادرات و فرصت های سرمایه گزاری/ مرکز ا سناد و کتابخانه ملی – 1395
نخستین و د ومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی/دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – مهر 1396 
نخستین ا جلاس سراسری رهبران مشتری مد ار/ مرکز همایش های و زا رت بهد اشت ، درمان و آمو زش پزشکی- 1396
دومین همایش ملی نقش مدیران ا قتصادی در پیشبرد ا قتصاد مقا و متی/ مرکز ا سنا د و کتابخانه ملی – 1396
افتتاحیه سومین اجلاس سرا سری نشان عالی مدیر سال/ سالن همایش های وزارت صنعت ،معدن و تجارت- بهمن 1396
اختتامیه سومین اجلاس سرا سری نشان عالی مدیر سال/ مرکز همایش های وزارت کشور- اردیبهشت 1397 
نخستین همایش ملی نقش نظام آموزشی در توسعه کسب وکار/ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران- 1396
کارگاه تخصصی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ در حوزه کسب و کار /وزارت صنعت، معدن و تجارت- اردیبهشت ماه 1397
افتتاحیه آیین ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد الحسنی/ مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد-اردیبهشت 1397
اختتامیه آیین ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد الحسنی/ مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد-تیرماه 1397
24 – افتتاحیه همایش ملی کارآفرینی ،تولید ملی و توسعه اقتصادی/مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی – دی ماه 1397 
اختتامیه همایش ملی کارآفرینی ،تولید ملی و توسعه اقتصادی/مرکز همایش های دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران – بهمن ماه 1397
چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال/ مرکز همایش های وزارت امور خارجه – تیر ماه 1398 
دومین آیین تجلیل از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور )موثر در رونق تولید(/ مرکز همایش های صدا و سیما -آبان ماه 1398
نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم/اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی ایران-بهمن ماه 1398
سومین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی درپیشبرد اقتصاد مقاومتی وجهش تولید/تالاردیپلماتیک وزارت امورخارجه-شهریورماه 1399
پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال/تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه- مهرماه 1399
دومین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم/تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه- دی ماه 1399
 چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی درپیشبرد اقتصاد مقاومتی وجهش تولید/مرکز همایش های بین المللی رایزن-خردادماه 1400
 اجلاس سراسری تجلیل از مدیران برتر و ارزش آفرین ملی در اقتصاد مقاومتی / مرکز همایش های بین المللی رایزن-مردادماه 140

 

امید است با حضور فرهیختگان، کارآفرینان و مدیران مشتری مدار و نیز حمایت­های سازمان­ها و دستگاه­های دولتی در این همایش ملی، تعامل و انتقال تجربه و ارتقا سطح علمی در جامعه کارآفرینی کشور افزوده گردد و روش­های بهینه­ای برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه کشور عزیزمان ایران ارائه شود تا وابستگی به خارج از کشور، از بین رفته و کار و سرمایه ایرانی به جایگاه والای خود دست پیدا کند.

و من الله توفیق