نقش مدیران دوره چهارم
ارکان جشنواره دوره چهارم
“همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی”
(با رویکرد مشتری مداری)
اقتصاد مقاومتی، روشی برای مقابله با تحریمهای اقتصادی علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده، با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است. این نوع اقتصاد، به معنی تشخیص حوزههای فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بیاثر کردن آن تأثیرها و نیز در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است. همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگیهای خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد.
هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی است به شکلی که جمهوری اسلامی ایران به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی دست یابد. از این رو میبایست به توسعه فضای کسب و کار در اکو سیستم اقتصاد مقاومتی اندیشید که این مهم جز با خلق کیفیت در تولید ملی و ایجاد رضایت در مشتری (مشتری مداری) تحقق پیدا نخواهد کرد.
باتوجه به تغییرات بنیادین علوم نوین مدیریت در رضایتمندی مشتری و بهره گیری از بازاریابی نوین و همچنین آشنایی و الگوبرداری از کشورهای صنعتی توسعه یافته در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و رسیدن به رشد اقتصادی ،کشور نیازمند الزاماتی است که عمده ترین آنها حمایت از مشتریان ، ترویج فرهنگ طرح تکریم ارباب رجوع و اجرای کامل سیاست های اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی کشور که در راستای توانمند سازی اقتصاد مقاومتی و حمایت از جهش تولید ، در نظر است با هدف تجلیل از سازمان های مشتری مداری که در حوزه رضایتمندی مشتری و حمایت از حقوق مصرف کننده گامی موثر نهاده اند و معرفی توانمندی های سازمان در کنار سایر شرکت ها و نخبگان صنعت و اقتصاد کشور در نظر است با حضور و حمایت دستگاه های اجرایی دولت و با بهره گیری از دانش و تجربه اساتید برجسته کشور بزرگترین رویداد ملی را با عنوان اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری و با هدف تجلیل از سازمان های مشتری مداری که در حوزه رضایتمندی مشتری و حمایت از حقوق مصرف کننده گامی موثر نهاده اند را به تاریخ 2 اسفند ماه 1400در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود.
اهداف و محورهای پنجمین اجلاس سراسری نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید:
- بررسی نقش مدیریت و کارآفرینی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغالزایی
- ارزیابی نقش مدیریت و کارآفرینی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید
- تبیین جایگاه کیفیت و بهرهوری محصول تولید ملی در رعایت حقوق مصرفکننده و در بین آحاد مردم
- اشاعه فرهنگ شاخص اقتصاد، مدیریت و بهرهوری در بازارهای رقابتی ملی و بین المللی
- نقش مشتریمداری و شیوههای نوین رهبری بازار در جهش تولید
- برگزاری پنلهای آموزشی و تخصصی مدیریت و CRM با ارائه گواهینامه رسمی
- بررسی انعکاس صدای مشتری در تأمین نیازهای تولیدکنندگان و توزیعکنندگان
- تقویت استراتژی سازمانها به منظور برآورده کردن نیازهای مشتری دردوران کرونا و پساکرونا
- تقویت استراتژیهای سازمانها به منظور برآورده کردن نیازهای مشتریان
ارکان پنجمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی:
همایش: نشستی که شرکتکنندگان در آن، نمایندگان دولتها و سازمانها یا متخصصان امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند و برای بحث، تبادل نظر و تقدیر و تجلیل دربارهی موضوعی خاص گرد هم میآیند. چنین نشستهایی در سطح ملی یا بینالمللی و به صورت دائمی یا موقت، برگزار میشوند.
ساختار همایش:
- شورای علمی و سیاستگذاری همایش:
شورای علمی و سیاستگذاری به جهت تعیین اهداف، راهبردها و برنامه های همایش و ارزیابی کیفی و کمی همایش در ابعاد تعریف شده، تشکیل میگردد.
- اعضای شورای علمی و سیاستگذاری همایش:
اعضای این شورا نیز پس از انجام مکاتبات لازم با نهادها و سازمان های حاکمیتی و دولتی شکل خواهد گرفت.
- دبیرخانه دائمی و اجرایی همایش:
بازوی اجرایی تمام سیاستها و برنامهها، دبیرخانه دائمی طرح همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی ، با رویکرد مشتری مداری، خواهد بود. این دبیرخانه، گروه بین الملل عصر نوین است. گروه بین المل عصر نوین به عنوان اولین ایدهپرداز، طراح و بازوی اجرایی انجمنها، دانشگاهها، نهادها و دستگاههای حاکمیتی کشور در حوزه همایش، سمینار، کنفرانس و نمایشگاه، از سال 1394 آغاز به کار کرد و توانست در مدتی اندک به رشد چشمگیری در این حوزه دست یابد و با خلق دپارتمانهای مختلف و به کارگیری نیروی جوان و خلاق، مجموعه فعالیتهای خود را بسط دهد.
دپارتمان همایش، سمینار و نمایشگاه گروه بین الملل عصر نوین، به عنوان مجموعهای پیشرو و ایده محور و یکی از بزرگترین سازماندهنده و برگزارکننده همایشهای کشور با استفاده از کادری جوان، آموزش دیده و مجرب بزرگترین رویدادهای ملی و بین المللی را برگزار نموده است.
این دپارتمان، پس از دریافت درخواست از انجمنها، دانشگاهها، بخش خصوصی، نهادها و دستگاههای حاکمیتی کشور، اقدام به ایدهپردازی و طراحی مدل درخواستی نموده و با تشکیل شورای سیاستگذاری متشکل از سازمانها و دستگاههای دولتی و اجرایی و نیز تشکیل کمیته علمی مختص به طرح سازمان یافته از دانشگاهیان و اساتید مراکز علمی، به عنوان عامل اجرایی طرح وارد شده و کلیه امور مرتبط به همایش را در دست گرفته و اجرا مینماید.
ماموریت مهم دپارتمان همایش، سمینار و نمایشگاه گروه بین الملل عصر نوین، ایجاد ارتباط بین مسئولین و مدیران صنعتی، معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و ایجاد بستری برای مشاوره و تبلیغات هدفمند میباشد.
از اهداف شاخص این دپارتمان، میتوان به رسیدن به خودکفایی صنایع، ارائه خدمات فروش و مارکتینگ محصولات استاندارد ایرانی در بازارهای جهانی، معرفی توانمندیهای تولیدات داخلی، بررسی مشکلات و چالشهای موجود در صنایع و راهکارهای آن، بررسی وضعیت موجود بازارهای داخلی و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان محصولات خارجی اشاره کرد.
:برخی از اهم فعالیت های دبیرخانه
دومین جشنواره ملی بهره وری و بهبود فضای کسب و کار/مرکز همایش های سازمان صدا و سیما دی ماه
1393 – کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی /دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بهمن ماه 1393
نهمین کنفرا نس ملی کیفیت و بهره وری /مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما اسفند ماه 1393
اولین همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس/مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد اردیبهشت ماه 1394
سومین اجلاس ملی کارآفرینی و رونق اقتصادی/مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما سال 1394
پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایـی/دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آبان ماه 1394
دهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره وری/مرکزهمایش های بین المللی سازمان صدا و سیما آبان ماه 1394
نخستین کنفرانس و جایزه ملی مدیریت ورهبری سازمان/مرکزهمایش های بین المللی سازمان صدا و سیما آذر ماه 1395
کنــفرانس ملی مدیریت دولتـی ایران/دانشکده مدیریت دانشگاه تهران دی ماه 1394
اولین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال/مرکز همایش های سازمان صدا و سیما بهمن ماه 1394
مشارکت در دومین همایش بزرگداشت رو ملی خلیج فارس/مرکز اسناد و کتابخانه ملی ریاست جمهوری اردیبهشت ماه 1395
نخستین جشنواره چهره های نامی صنعت و ا قتصاد/مرکز اسناد و کتابخانه ملی ریاست جمهوری تیرماه1395
دومین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال/مرکز همایش های وزارت امور خارجه بهمن ماه 1395
نخستین اجلاس بین المللی مدیریت، صادرات و فرصت های سرمایه گزاری/مرکز ا سناد و کتابخانه ملی سال1395
نخستین ودومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی/دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مهر ماه1396
نخستین اجلاس سراسری رهبران مشتری مد ار/مرکز همایش های و زا رت بهد اشت ، درمان و آمو زش پزشکی سال 1396
دومین همایش ملی نقش مدیران ا قتصادی در پیشبرد ا قتصاد مقا و متی/مرکز ا سنا د و کتابخانه ملی سال 1396
افتتاحیه سومین اجلاس سرا سری نشان عالی مدیر سال/سالن همایش های وزارت صنعت ،معدن و تجارت بهمن ماه 1396
اختتامیه سومین اجلاس سرا سری نشان عالی مدیر سال/مرکز همایش های وزارت کشور اردیبهشت ماه 1397
نخستین همایش ملی نقش نظام آموزشی در توسعه کسب وکار/دانشکده مدیریت دانشگاه تهران سال 1396
کارگاه تخصصی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ در حوزه کسب وکار/وزارت صنعت، معدن و تجارت اردیبهشت ماه1397
افتتاحیه آیین ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد الحسنی/ مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اردیبهشت ماه1397
اختتامیه آیین ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد الحسنی/ مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تیرماه1397
افتتاحیه همایش ملی کارآفرینی ،تولید ملی و توسعه اقتصادی/مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی دی ماه 1397
اختتامیه همایش ملی کارآفرینی ،تولید ملی و توسعه اقتصادی/مرکز همایش های دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران بهمن ماه 1397
چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال/ مرکز همایش های وزارت امور خارجه تیر ماه 1398
دومین آیین تجلیل از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور (موثر در رونق تولید)/مرکز همایش های صدا و سیما آبان ماه 1398
نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم/اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی ایران بهمن ماه 1398
سومین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید/ تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه شهریور ماه 1399
پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال/تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه مهر ماه 1399
دومین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم/تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه دی ماه 1398
سومین همایش آیین تجلیل از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور/تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه اسفند ماه 1399
چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید/ سالن همایش های بین المللی رایزن خرداد ماه 1400
اجلاس سراسری تجلیل از مدیران برتر و ارزش آفرین ملی / سالن همایش های بین المللی رایزن مرداد1400
اجلاس سراسری تجلیل از سرآمدان اقتصاد ایران/سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آبان ماه 1400
ششمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال/ مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما آذر ماه 1400
امید است با حضور فرهیختگان، کارآفرینان و مدیران مشتری مدار و نیز حمایتهای سازمانها و دستگاههای دولتی در این همایش ملی، تعامل و انتقال تجربه و ارتقا سطح علمی در جامعه کارآفرینی کشور افزوده گردد و روشهای بهینهای برای مقابله با تحریمهای اقتصادی علیه کشور عزیزمان ایران ارائه شود تا وابستگی به خارج از کشور، از بین رفته و کار و سرمایه ایرانی به جایگاه والای خود دست پیدا کند.
و من الله توفیق
